Hop til hovedindholdet

Business Viborg logo

Udvidet producentansvar for emballage – krav, ansvar og indrapportering


Dato og tid

Torsdag d. 23. oktober 2025 kl. 08:30 til 10:00

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 20. oktober 2025 kl. 10:00

Sted

Business Viborg - Konferencelokale, Erik Ejegods Vej 16, 3. sal, 8800 Viborg Business Viborg - Konferencelokale
Erik Ejegods Vej 16, 3. sal
8800 Viborg

Udvidet producentansvar for emballage – krav, ansvar og indrapportering


Udvidet producentansvar for emballage – krav, ansvar og indrapportering

Allerede nu skal virksomheder, der sælger varer med emballage i Danmark, leve op til nye regler om udvidet producentansvar. Det betyder, at producenter, importører og forhandlere har ansvar for både indsamling og genanvendelse af emballage – og samtidig skal leve op til krav om registrering, rapportering og dokumentation.

Kom med til dette spændende og højaktuelle morgenmøde, hvor Beierholm og Business Viborg sætter fokus på, hvordan virksomheder kan forberede sig. Kravet om registrering og indberetning er allerede trådt i kraft, og manglende overholdelse kan få alvorlige økonomiske og juridiske konsekvenser. Vi guider dig gennem, hvordan du kan få overblik og sætte processen i gang i din virksomhed

Program:

Kl. 8.00: Morgenmad fra kl. 8.00

Kl. 08.30-08.40: Velkomst v/ Vivi Ruseng Hansen, Beierholm Viborg og Karen Touborg, Erhvervsdirektør, Business Viborg.

Kl. 08.40-10.00: Hvad betyder det udvidede producentansvar, og hvordan sikrer du, at din virksomhed overholder reglerne? v/ Patricia Grentzmann Moeslund, Senior manager, Moms og afgifter, Beierholm.

Patricia gennemgår betydningen af det udvidede producentansvar, og gennemgår gældende regler for både virksomheder, uagtet om de er producenter, distributører eller sælger varer under eget navn.

Patricia kommer også ind på, hvorfor det er så vigtigt at overholde reglerne, så virksomheden undgår bøder og sanktioner. Hør også om gældende krav for dataindsamling og rapportering af emballagemængder, behov for struktur og dokumentation af emballagestrømme, samt hvordan kravene kan påvirke både compliance og bæredygtighedsrapportering.

 Kl. 10.00: Tak for i dag

Kort fortalt får du overblikket over:

  • Hvad reglerne betyder for jer som virksomhed
  • Hvordan I bedst muligt forbereder jer
  • Hvilke konkrete handlinger der skal til for at sikre compliance

Tid og sted:
Torsdag d. 23. oktober kl. 8.30-10.00 (Morgenmad fra kl. 8.00)
Sted: Business Viborg, Erik Ejegods Vej 16, 3. sal, 8800 Viborg

 

   

 

OBS: Parkering er muligt i parkeringshuset House of Parking på Erik Ejegods Vej. Her kan både APCOA Flow-appen og EASY PARK-appen benyttes.

Ønsker du gratis parkering uden tidsbegrænsning, kan du benytte Stationspladsen 1. Herfra er der blot 250 meter til hovedindgangen ved House of Industry, hvor Business Viborg holder til på 2. sal (konferencelokalerne findes på 3. sal).

Fotos fra arrangementet kan blive brugt i vores markedsføringsmateriale og på vores digitale platforme - blandt andet vores LinkedIn-profil, som du kan se her. 

Til visse arrangementer udsendes deltagerlister på forhånd til deltagerne, så de kan planlægge, hvem de ønsker at komme i kontakt med ved mødet. Hvis man som deltager ikke ønsker at stå på en deltagerliste, skal du gøre opmærksom på dette i forbindelse med tilmelding. 

Se hvordan vi beskytter dine data her.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Business Viborg
Tlf: +45 8725 5151
info@buvi.dk

Kontaktinformation til arrangør

Business Viborg
Tlf: +45 8725 5151
info@buvi.dk