Hop til hovedindholdet

Business Viborg logo

Infomøde om bestyrelsesuddannelse


Dato og tid

Onsdag d. 30. april 2025 kl. 15:00 til 16:30

Tilmeldingsfrist

Onsdag d. 30. april 2025 kl. 14:00

Sted

Business Viborg - Konferencelokale, Erik Ejegods Vej 16, 3. sal, 8800 Viborg Business Viborg - Konferencelokale
Erik Ejegods Vej 16, 3. sal
8800 Viborg

Infomøde om bestyrelsesuddannelse


Infomøde om bestyrelsesuddannelse

Kom med til infomødet og find ud af, om bestyrelsesuddannelsen er noget for dig. Længere nede kan du læse mere om, hvad uddannelsen går ud på, og hvad du får ud af den.

 

Bestyrelsesuddannelse: Styrk dine bestyrelseskompetencer

- så du kan tage ansvar i en aktiv og værdiskabende bestyrelse, som er med til at præge en ansvarlig og positiv udvikling

 At være bestyrelsesmedlem er et professionelt og ansvarligt arbejde, hvis det skal give værdi
for den virksomhed, organisation eller forening, du arbejder i bestyrelsen for.

Fremtiden stiller store krav til virksomheden. Det kræver stærke ledere, der er godt rustet strategisk, ledelses – og forretningsmæssigt.

Som et aktivt bestyrelsesmedlem
er du med til at træffe vigtige strategiske og ledelsesmæssige beslutninger. Som virksomhedens øverste beslutningsorgan står bestyrelsen til ansvar overfor det omgivende samfund, og som et aktivt bestyrelsesmedlem har du dermed et stort medansvar.

Bestyrelsesuddannelsen klæder dig på til opgaven og er for dig, der ønsker at tage din rolle seriøst.

Måske er du allerede bestyrelsesmedlem eller har ambitioner om det. Du er måske direktør eller erhvervsleder med et ønske om større indsigt i vigtigheden af en effektiv bestyrelse.

Udbytte

  • Uddannelsen giver dig de grundlæggende værktøjer, du får brug for i bestyrelsesarbejdet.
  • Du får sat system i din bestyrelsesviden og -kompetencer
  • Du får et godt bestyrelsesnetværk omkring bestyrelsesarbejdet
  • Du får indsigt i de juridiske aspekter i det professionelle bestyrelsesarbejde samt forståelse for samarbejdet med revisor og virksomhed.


Netværk

I forlængelse af uddannelsen tilbydes deltagelse i bestyrelsesnetværk med i alt 4 årlige møder. Første møde er 28. august kl. 7.30 - 10.00
Følgende møder vil blive aftalt efterfølgende.

Fælles for netværksmøderne vil være:
Indlæg af eksterne foredragsholdere med fokus på det værdiskabende bestyrelsesarbejde. Dialog og diskussioner om aktuelle emner eller cases fra vores bestyrelsesarbejde.

Uddannelsesforløbet
Uddannelsen er opbygget i 4 effektive moduler, fordelt over 4 datoer. Du har således tid til at læse på lektien, reflektere og forberede kommende moduler for optimalt udbytte af uddannelsen. Den faglige undervisning er i samarbejde med Jyske Bank, Ullits & Winther og Leoni Advokater.

Modul 1: 
Onsdag d. 21. maj 2025 kl. 09 – 16

Det grundlæggende

  • Hvorfor en bestyrelse
  • Hvad er en bestyrelse

Bestyrelsen

  • Sammensætning
  • Kompetencer
  • Det enkelte medlem
  • Formanden

Juraen

  • Ansvaret
  • Selskabsloven
  • Ejeraftalen
  • Vedtægter
  • Forretningsorden
 

Modul 2
Torsdag d. 12. juni 2025 kl. 09 – 16

Strategisk forretningsudvikling

  • Bestyrelsens rolle i virksomhedens langsigtede strategiske arbejde
  • Forretningsplanen
  • Strategimodeller
  • Analyseværktøjer
  • Caseeksempler
  • ESG som en del af strategien
 

Modul 3:
Tirsdag d. 12. august 2025 kl. 09 – 16

Bestyrelsens samarbejde med revisor

  • Forståelse af regnskabet
  • Budget
  • Likviditet
  • Kapitalt beredskab

Bestyrelsens samarbejde med ledelse / direktion samt internt

  • Hovedopgaven
  • Bestyrelsens daglige arbejde
  • Hvordan skaber bestyrelsen værdi i det daglige arbejde
  • Formandens rolle
  • Bestyrelsens samarbejde med banken

Risikovurdering og -styring

  • Risikovurdering
  • Risikostyring
 

Modul 4:
Onsdag d. 10. september 2025 kl. 09 – 16

Det effektive og dynamiske bestyrelsesarbejde

  • Årshjulet
  • Den e_ektive bestyrelse
  • Evaluering
  • Kommunikation
  • Kriseledelse
  • Digitalisering

Hvordan bliver man en del af en bestyrelse

  • Bestyrelses CV
  • Bestyrelsesopgaven

Erhvervscase og eksamen:
Aflevering af erhvervscase: 19. september 2025
Eksamen: 2. oktober 2025

Underviser:
Gregers Johansen, virksomhedsudvikler og certificeret underviser i bestyrelsesarbejde.

Niveau:
Uddannelsen er på niveau med faget ”Grundlæggende bestyrelsesansvar” som er et valgfag fra Akademiuddannelsen i Ledelse. Som følge heraf afsluttes forløbet med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i en 2 siders erhvervscase om netop din virksomhed eller virkelighed.

Adgangskrav:
Min. 2 års relevant erhvervserfaring.

Pris og tilmelding:
Pris: kr. 15.900, - inkl. uddannelse og forplejning. Excl. undervisningsmateriale

Undervisning / eksamen:
Business Viborg, Erik Ejegods Vej 16, 3. sal, 8800 Viborg

Uddannelsen udbydes i et samarbejde mellem:

      

 

 

 

OBS: Parkering er muligt i parkeringshuset House of Parking på Erik Ejegods Vej. Her kan både APCOA Flow-appen og EASY PARK-appen benyttes.

Ønsker du gratis parkering uden tidsbegrænsning, kan du benytte Stationspladsen 1. Herfra er der blot 250 meter til hovedindgangen ved House of Industry, hvor Business Viborg holder til på 2. sal (konferencelokalerne findes på 3. sal).

Fotos fra arrangementet kan blive brugt i vores markedsføringsmateriale og på vores digitale platforme - blandt andet vores LinkedIn-profil, som du kan se her. 

Til visse arrangementer udsendes deltagerlister på forhånd til deltagerne, så de kan planlægge, hvem de ønsker at komme i kontakt med ved mødet. Hvis man som deltager ikke ønsker at stå på en deltagerliste, skal du gøre opmærksom på dette i forbindelse med tilmelding. 

Se hvordan vi beskytter dine data her.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Business Viborg
Tlf: +45 8725 5151
info@buvi.dk

Kontaktinformation til arrangør

Business Viborg
Tlf: +45 8725 5151
info@buvi.dk